söndag, augusti 20, 2006

Eternal sunshine on the spotless mind.

Äntligen såg jag den. Filmen som jag velat se så många gånger. Den där Jim Carrey inte är Jim Carrey utan seriös. Och som han var det. Allt jag går omkring och tänker att jag måste göra denna veckan var liksom som bortblåst i drygt en och en halv timme. Packa flyttlådor, träna, ringa en massa samtal, säga upp el och bredband, arbets-EKG, all gone.

Memory erased.

Det var en konstig film. En konstig men vacker. En vacker men svår. En svår men varm. En varm men kall. En kall men underbar film.

Det kan ha varit vinet. Jag är inte säker.

Men jag grät.

Människor som blir kära på film blir alltid mycket kärare än i verkligheten. Och vackrare.
Och de olyckliga blir olyckligare.
Filmer som innehåller allt det där blir fina filmer.

Joel Barish och Clementine Kruczynski.

Tack för ikväll.

9 Comments:

Blogger anna menar...

Jag är också stormförtjust i den filmen. Å jag håller med dina beskrivningar till fullo om. :)

Borde nog se om den snart...

söndag, augusti 20, 2006  
Blogger anna menar...

Äsch då, som jag skriver.. Ursäkta trötta Annas språk :)

söndag, augusti 20, 2006  
Blogger Superquinnan menar...

har inte sett den men velat länge.. får väl ta mig i kragen då..

måndag, augusti 21, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Jag älskar den där konstiga filmen.

måndag, augusti 21, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Konstig är den. Jag blev både lycklig och ledsen på samma gång.
Märkligt.

måndag, augusti 21, 2006  
Blogger Peppe menar...

Den e verkligen fin. Såg den på en sunkig buss nånstans i Chile och grät en skvätt till mina medpassagerares stora förskräckelse.

måndag, augusti 21, 2006  
Blogger jennypenny menar...

Visst är det skönt att se Jim Carrey i en seriös roll! Det är en så bra o gripande film att jag inte skulle vilja se den igen.. eh, låter kanske konstigt..?

måndag, augusti 21, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Det är helt säkert en film jag skulle vilja se en gång till. För visst kläckte jag ur mig: Jag fattar ingenting just nu!!
Men den överraskar hela tiden och Kate Winslet är suverän och Jim är ju faktiskt bra och snygg. det trodde jag aldrig att jag skulle säga. Och det var inte vinet som gjorde det. Absolut inte!

måndag, augusti 21, 2006  
Anonymous Anonym menar...

det ar en klump i magen och lycka i hjartat samtidigt. ohmy.

tisdag, augusti 22, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home