tisdag, augusti 15, 2006

Träningsläger på Tingsvägen.

I takt med att flytten närmar sig ökar jag så sakteliga intensiteten i min träning.
Jag ska bli en riktig nollåtta och jag vågar inget annat.

Kvällens tre ämnen som ska ge mig en knuff i rätt riktning i jakten på den efterlängtade stockholmsstajlen är i tur och ordning:

1. Stockholmsdusch.
2. Sushi.
3. Snook.

Jag har letat reda på den bästa av Växjös båda sushirestauranger och ska beställa mat därifrån.
Sen cyklar jag hem och lyssnar på min nya Snook-skiva och försöker lära mig uttala R:en på samma sätt som Snook-killarna. Mina smålänska R låter mest som en klökning och de måste bli ett minne blott. Annars kommer ingen fatta något.
Men först av allt ska jag stockholmsduscha mig. Min toalett är egentligen lika stor som mitt sovrum, men om jag sitter på toalettstolen med knäna uppdragna under hakan och låtsas att det är skittrångt och bökigt så kommer jag nog tillräckligt nära för att det ska anses som nyttig träning.

Ingenting åt slumpen, gott folk.

Trrrr(rrrullande)ånga jäääla skiiitdusch, here I come, asså!

10 Comments:

Blogger Superquinnan menar...

"ref:
vi är här är här ärligt talat hurru
va-var är din ammunition
vi är här är här ärligt talat hurru
jag var är och kommer alltid va samma person
vi är här är här ärligt talat hurru
va-var är din ammunition
vi är här är här ärligt talat hurru
jag var är och kommer alltid va"

Där fick du Snooks "Ammunition" refräng av mig.. Kan du öva på R:en...

tisdag, augusti 15, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Tusen tack, men det sitter redan som ett rinnande vatten.
Tanken var god!

tisdag, augusti 15, 2006  
Blogger Jenny menar...

Ey, jag flyttade fran Vaxjo till Stockholm och hade noll problem (forutom vilsekorning). De gillar dialekter dar uppe!

onsdag, augusti 16, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Ja lyssna på Jenny. Förstör inte med att försöka låta som en dryg 08:a.. Det är bara ballt och roligt med Småländska! Tyvärr kommer du stöta på många idioter som tror att du kommer från Skåne, men ändå..

onsdag, augusti 16, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Jag har också hört att det bästa man kan göra är att vara som man är. Om en ändå inte ä som en sa va, så får man va som man ä!

onsdag, augusti 16, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Trodde ni verkligen på fullaste allvar att jag skulle försöka BLI en nollåtta?! Jag ska bara försöka göra omställningen mindre.
Ni kan vara lugna, jag säger fortfarande redit och krabba istället för riktigt och krångla.
Man kan ta grabben ur vischan, men inte vischan ur grabben.

onsdag, augusti 16, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Alltså, du skriver lika bra som din syster! Och det är bannemig inte ett dåligt betyg ska du veta! I adore her!! haha

onsdag, augusti 16, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Det är bara å köra, ju fler "falska" nollåttor desto bättre, det kan jag lova!

onsdag, augusti 16, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Det låter sunt så som du tänker. För kommer du tillbaka till Växjö-land med stockholmsdialekt så lär du få storstryk. Tack och lov anammade inte jag den gnälliga örebrodialekten under mina år där. Jag säger fortfarande "Ska vi köpa kååv på tååjet?" Phew..

torsdag, augusti 17, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Sobie: Det var ta mig tusan det finaste jag hört på länge. Nu ska jag skutta omkring och vara stolt hela dagen!

Vargakvinnan: Falskspel är min paradgren. Så nu kör vi.

Ida: Va? Heter det inte kååv på tååjet?

torsdag, augusti 17, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home