tisdag, augusti 08, 2006

Ur filmen Platespotting.

Scen 118: I bilen, på väg hem från jobbet.

Tystnad.

Tagning.


Petter: -Vad ska du ha för nummer, Mange?
Magnus: -056.
Petter, med ett leende på läpparna: -Den åkte just förbi.
Erik, från baksätet: -Hahahahaha! Sopa!
Magnus, smått irriterad: -Vad ska du själv ha då?
Erik: -051.
Magnus, omåttligt nöjd: -Ha! Den körde förbi för en minut sen ungefär.
Erik, med förvivlad röst: -Fan! Säg den glädje som varar nån jävla gång!!!

To be continued...

2 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Det är inte klokt vad insnöad man kan bli. Och jag sprider gärna den här lyckan med Platespotting till mina ungar i skolan. Så nu hör jag även där: Vilket nummer är du på?? Jag har kommit till ...
Men jag tror minsann att de fuskar. Det går alldeles för fort för de små liven att klättra i nummerordningen. Hur gör dom annars??

torsdag, augusti 10, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Ungar fuskar alltid.
Speciellt i platespotting.

torsdag, augusti 10, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home