tisdag, juli 25, 2006

På tredje dagen återuppstånden ifrån de hjärndöda?

Jag har semester.

Människor som inte har semester utan fortfarande sliter på sina jagmåstehavärldenstråkigastejobb-jobb är avundsjuka på mig. Det känns bra.
Vad som inte känns lika bra är att jag redan under denna andra dag av ledighet ser klara likheter i mitt beteende nu och när jag var arbetslös.

Allting blir så jävla jobbigt.

När man är arbetslös slutar hjärnan att fungera. Man tänker inte ens ett steg i taget längre.
Jag går omkring som i dvala och huvudet känns som en stor, uppsvälld och helt meningslös klump som sitter där någonstans vid toppen av min slöa kropp och är tvungen att skriva små lappar med klara direktiv för att jag ska få något vettigt gjort. Max två ord per lapp. Annars fattar jag inte.

Idag har jag skrivit sex lappar:

Diska.
Kolla CSN.
Ladda musik.
Ring hem.
Handla kaffe.
Ring Jessica.

Jag har förmått att uträtta fyra av sakerna.

Den femte, CSN-lappen, misslyckades jag med. Och handla kaffe finns inte på kartan att jag orkar. Det har ju varit en produktiv och slitsam semesterdag.

Och imorgon ska jag sola. Och köpa en skiva.

Fy fan.

10 Comments:

Blogger Lisa menar...

I'm telling you, man blir hjärndöd av semester. Men här får du ett tips: Köp skivan på nätet. Då slipper du röra en fena. Och säg till om du vill ha csn-hjälp. Jag och csn go way back.

tisdag, juli 25, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Jag är också där nu.. Insåg att jag både bokat frissan OCH ska träffa min kusin på torsdag och blev lite..stressad!

tisdag, juli 25, 2006  
Anonymous Anonym menar...

hm, jag är nog fan en studie i hjärndödhet just nu.. jag har en väldigt lång semester..

btw, kul läsning här!

onsdag, juli 26, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Lisa: TILL!

Ylwa: Jag förstår dig. Men idag gick jag upp vid 07.53 och lindade om min blåsvarta fot. Sen åt jag frukost och spelade/spelar poker. Ska jag bli orolig att jag återgått till det normala?

Vargakvinnan: Tack! Nu får du finna dig i att jag kallar dig ett fan i fortsättningen. Wihoo!

onsdag, juli 26, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Jag har varit ledig i 2 (!!) veckor och förstår precis vad du pratar om..
Det tog mig ca 15 minuter att skriva det här..

onsdag, juli 26, 2006  
Blogger Lisa menar...

PLING! Du har csn-mail.

onsdag, juli 26, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Nja.. det är nog egentligen rätt friskt.. ;) Jag fulbloggade igår och hänvisade hit, hur förslöad får man bli egentligen?! Haha.. Tänkte länka hit när jag ändå höll på, men jag tycker det är trevligt att tala om det för den man länkar till, sen orkade(?) jag inte.. Men hursomhelst - jag länkar till dej, hoppas det är oki! :D

onsdag, juli 26, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Esbjörn: Det är tur att man inte har semester året runt. Då hade det inte blivit ett enda inlägg här.

Lisa: Ska genast läsa!

Ylwa: Jag såg faktiskt det nyss, och blev stolt. Länka på!

onsdag, juli 26, 2006  
Blogger jennypenny menar...

Hrmm..jobbigt med semester? Själv sitter jag i en reception på sjukhuset och fryser.
Så, ut i solen o vila hjärnan!!!

onsdag, juli 26, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Jag är fan ett fan! :-D

fredag, juli 28, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home