söndag, juli 16, 2006

Har kört havremoppe. På riktigt!

Det är kul att vara på landet.

Idag har jag:

- kickat boll i trädgården med systrarna
- badat i en varm sjö och stått på stenen
- ätit kräftstjärtar bakom brevlådan med min femåriga granne
- åkt islandshäst
- fotograferat hästarna jag åkte på
- lekt glasskiosk i ett av uthusen
- ätit sill och potatis och gräddfil och smör
- bevittnat en slagsmål mellan en tjock och seg katt och en liten och snabb katt
- klättrat i träd
- solat
- gosat med en två månader gammal Kalle
- druckit fruktsoda i skuggan

Och klockan är bara 14.51.

Aktiv var ordet, sa Bull.

2 Comments:

Blogger jennypenny menar...

Oj oj oj...imponerad. Själv har jag bara legat på stranden o kollat när andra spelat volleyboll. Visserligen väldigt trevligt.

söndag, juli 16, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Ja, jag är förvånad själv över hur mycket man kan sysselsätta sig med en helt vanlig söndag.
Inte konstigt att jag däckade i hängmattan strax efter att jag skrivit här.

Volleyboll är trevligt att titta på, men ännu trevligare att spela själv. Framför allt på stranden.

måndag, juli 17, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home