måndag, juli 10, 2006

Rör inte min kompis!

Zidane är en underbar spelare. Egentligen mer än så.
Men igår var blev han lurad.
Och vi blev lurade på det som skulle bli det perfekta slutet.

Vad var det han sa?
Vad kan vara värt att offra sina sista minuter av sin sista fotbollsmatch för?

Jag skulle vilja spola tillbaka tiden. Hålla för Zinidines öron och försikigt samla ihop orden som just lämnat Marco Materazzis mun. Sen skulle jag slå in dem i silkespapper klappa Zidane på huvudet och säga att allt ordnar sig.
Papperspaketet med de fula orden i skulle jag stoppa i ett smyckesskrin och klappa ännu mer på Zizous kala hjässa. Bry dig inte om honom. Spela vidare du.

Sen skulle jag köra upp smyckesskrinet rakt upp i mumindalen på Materazzi. På tvären.


Jävla VM!

3 Comments:

Blogger Lisa menar...

Det kunde man ju räkna ut att Materazzi sa något dumt om Zidanes syrra och mamma. Rätt åt honom att han fick en stenhård nick i magen. Man är inte elak mot Zidane. Det är man inte.

torsdag, juli 13, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Näe.

Jag tänker söva Materazzi och tatuera in en snopp i pannan på honom när han sover.
Då kan han stå där och se dum ut.
Det hade varit rätt och lagom åt honom.

torsdag, juli 13, 2006  
Blogger Lisa menar...

MOAHAHA! Kan du inte raka av honom ögonbrynen och knyta ihop hans skosnören så han snubblar när han försöker resa sig också?

torsdag, juli 13, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home