fredag, juli 07, 2006

059.

Jag är fast i träsket. Platespottingträsket.

Det som började som en oskyldig lek har blivit en drog för mig.

Platespotting går ut på att man ska samla på sig registreringsnummer.
Allt börjar när du sett ett svenskregistrerat fordon vars bilnummer är 001. Bokstavskombinationen kvittar.
Sen är det bara att fortsätta leta till du hittar 002, och så vidare.

Alla regler finns samlade här.

(Visst gör jag framsteg, Lisa?)

Det är egentligen rätt kul.
Kicken man upplever när RÄTT bil glider förbi är obeskrivlig.

Problemet är bara att det är helt omöjligt att koppla bort "tävlingen".

Går jag förbi en parkeringsplats kan jag inte låta bli att springa runt ett extra varv för att minimera risken att missa "mitt" nummer.

Åker jag bil hem från jobbet VILL jag sova bort lite trötthet, men fastän hela huvudet dunkar av trötthet och det känns som att Svullo hänger i ögonlocken och försöker dra ner dem åt mig klarar jag inte av att sluta dem.
Tänk om jag skulle missa TFK 031 som kör förbi på andra sidan.
Att dö av trötthet är ett bättre alternativ.

Blicken på bilarna, alltså.

Tyvärr måste jag tillbringa denna helgen på en lyxig segelbåt ute på havet, med en massa öl, sol, kompisar. Och där finns inga bilar.

Oh lord.


Ps. Alla som någon gång har sett nån film om hajar vet ju att det bästa de vet är att äta upp cyklar, ankare och REGISTRERINGSSKYLTAR. Jag kanske borde ta med mig ett fiskespö, ändå. Ds.

7 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Jag vet sonen. Jag är helt besatt av bilnummer. Jag t.o.m. kör in till stan i 35 graders värme utan AC bara för att det kan löna sig. Och då menar jag inte att det finns chans till ett bra klipp i stan, eller ett extra billigt bensinpris, nej jag ser fram emot att möta massor av bilar. För att inte tala om Samarkands parkering. Handlar nästan bara där uppe nu för tiden.

Det är faktiskt lite sjukt...
men det har blivit himla mycket roligare att åka och köra bil.

fredag, juli 07, 2006  
Anonymous Anonym menar...

När ni kommer till nummer 364 så finns BUF:en till ert förfogande nere i Malmö. Den skönheten kan man ALLTID lita på...

fredag, juli 07, 2006  
Anonymous Anonym menar...

ÅHHH!! Lille BUF:en.Var tog du vägen?
Jag blir nostalgisk.
Men det handlar nog mer om den som satt i den än om den lilla smäckra farkosten i sig.

lördag, juli 08, 2006  
Blogger Lisa menar...

Fasen då. Påminn mig inte om den där leken. Jag vet att jag skulle bli störd om jag började. Får inte börja. FÅR INTE BÖRJA. Var det 001 som var första numret?

lördag, juli 08, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Typiskt min otur att man inte får köra bil inne på lasarettet. I så fall hade jag förmodligen vunnit redan. Nedrans 034. Förresten, Lisa. Börja lek, vettja! Störd är du ju redan. Muahaha.

söndag, juli 09, 2006  
Anonymous Anonym menar...

När du kommer till 112 så kan du höra av dej! Jag brukar köra runt lite här och var.. ;)

söndag, juli 09, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Tack för tipset!
Om jag säger till när jag närmar mig 110 så är det nog lagom för dig att dra dig hitåt. 111 möter jag varje dag till jobbet. Det är en gul lastbil.

måndag, juli 10, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home