lördag, juli 15, 2006

- Maaaaaammmmmaaaaa!

Häromdagen var jag ute och sprang.
Det är ett utmärkt tillfälle att tänka en massa. På allt och inget.

Efter en stunds skuttande upp och ner på trottoarer, över korsningar och uppför och nerför gator kom jag att tänka på en vän till mig. Hon heter Jessica och bor i Malmö.
Jessica har en son som är ungefär ett år gammal. Liam.

Liam är en rolig prick.

Jag har aldrig träffat varken honom eller hans mamma. Vårt förhållande är helt nätbaserat. Men så fort jag kommer att tänka på honom blir jag glad.
Han är förmodligen världens sötaste.

Just som jag sprang där och funderade på vad de gjorde nu slog det mig.

Liam pratar skånska. SKÅNSKA.

Världens sötaste. Minst.

Jag blev tvungen att stanna en stund och skratta ihjäl mig.

Lite senare på kvällen tvingade jag till mig ett MMS av Jessica där lillkillen sitter i sin vagn med en oproportionellt stor glass i händerna och ropar maaaaaaammmmmmaaaaa!! så hela telefonen skakar.

Då skrattade jag lite till.

4 Comments:

Blogger ajja menar...

Du. Bara så du vet. Världen håller på att överbefolkas av Skåningar. Och Skånska när den är som bäst talas halvsvenskt med en skåns brytning.

söndag, juli 16, 2006  
Blogger Jenny menar...

Skåne. I mitt hjärta.

söndag, juli 16, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Sjunger som Danne Stråhed. "När en flicka talar skånska, ett språk som jag förstår då känns det lite extra hur mitt hjärta slår Stockholmskan e vacker, Göteborgskan har sin charm men när en flicka talar skånska då e de nåt som gör mig så varm."
Sen får du tänka dig att jag sjunger pojke istället för flicka, men du fattar liksom poängen.

söndag, juli 16, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Ajja: Jag håller med. Småskånska är som godis.

Jenny: I mitt också. Blandat med massa annat.

Soffie: Det är sannerligen på tiden att jag får höra dig sjunga. Det hände väl inte en enda gång under vårt förhållande?
Jo, förresten. Du sjöng väl "Skyll på stjärnorna" för Ulf Lundell på Malmborgs i Lund en gång?
Det var roligt.

söndag, juli 16, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home