söndag, juli 23, 2006

Tybbe summerar.

Efter ännu en helg utanför civilisationen ska jag försöka mig på en summering.

Plats: Jonas sommarstuga.
Tid: Fredag 16.30 - söndag 13.00
Syfte: Att ha sjukt roligt.

Helgens jag-målar-gärna-in-mig-i-ett-hörn:

Jakobs utläggning om hur kossor och mjölk egentligen hänger ihop. Eller INTE hänger ihop.
En monolog han omöjligt kunde vinna.
Till hans försvar ska det nämnas att den utspelade sig tidigt på söndag morgon. Efter en lååång natt.

Helgens skräll:

Att Ronne inte åkte hem innan frukost morgonen efter första kvällen.

Helgens trubadur:

Daniel Arvidsson. "För har en speleman en enda gång börjat sjunga på en gammal sång är det omöjligt, ja lögn, att söka stoppa'n".

Helgens plåga:

Alla jävla flugor som envisades med att försöka krypa in i näsan när man skulle sova ruset av sig.

Helgens höjdpunkt 1:

Den årliga fotbollsmatchen som varade i tre timmar, med avspark 23.00 i lördags kväll.
Fulare tacklingar och mer ojuste spel har sällan, eller aldrig, skådats. Någonstans.

Helgens höjpunkt 2:

Johan Eriksson som efter en flaska gin på egen hand underhöll runt elden med sin 2,5 timmar långa blues, "Var är min göswobbler?", som handlade om den gös på 5,4 kilo han lyckats fiska upp i Åsnen.

Helgens Tyler Durden:

Jonas Klefbeck. Med sina tatueringar, sitt korta hår, sin tvättbrädemage och sin stryktålighet var han i stort sett identisk med Brad Pitts rollfigur i "Fight Club".

Helgens poesi:

"Allt på ruttet rött" av Petter Bjärbo och Jonas Klefbeck. En sorglig ballad som tillverkades runt elden strax efter klockan fyra i lördags morse.

Helgens blä:

Jonas Klefbecks frivilliga urinerande på dykstenen. Mitt bland oss.

Slutsats:

Det hinner hända en hel del över en helg i Björkeryd.

2 Comments:

Blogger Lisa menar...

Crap. Jag visste att det skulle bli mer action i Björkeryd än i Mellerud.

söndag, juli 23, 2006  
Anonymous Anonym menar...

För jävvla rolig blogg det här Petter. Hårda bud i Björkeruuuöööeeyyd.

Vart tvungen att skapa en egen, berra81.blogspot.com. För tillfället är det endast Erik som triggat mig att plita ner lite text i den.

På tal om Erik så tycker jag att du ska fråga honom vad hans kväll hade i sitt sköte denna lördag den 19 augusti 2006.

/Björn

söndag, augusti 20, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home