torsdag, juli 20, 2006

Det finns problem, och så finns det problem.

Igår var jag på stranden och solade med Linn och Jenny.
Vi halvlåg och stekte i varsin brassestol och lyssnade på Jennys medhavda miniradio.

Klockan 12.00 var det nyheter.

"Vi inleder med rättegången mot den omtalade Hagamannen. Han döms till 14 års fängelse för försök till mord, våldtäkt och försök till våldtäkt..."

Vi ligger kvar och lyssnar.
Efter Hagamannen-nyheten följer rapporter från kriget i Libanon och jag börjar inse att jag faktiskt har det ganska bra där jag ligger på en lugn och solig strand och blir brun.

Mitt under de brusande livesändningarna från Libanon med exploderande bomber som bakgrundsmusik öppnar Jenny munnen.

- Alltså, jag fattar inte.... Var i helvete kommer alla jävla insekter ifrån?!


Jobbigt, Jenny. Jobbigt.