söndag, juli 30, 2006

Begrebet angest.

Jag tycker själv inte om att läsa en massa deprimerat svammel. Men det här skriver jag för mig. Inte för er.

Ångesten står mig upp över öronen.

Hela dagen har blivit en orgie i självömkan och illamående över mig själv.
Jag vet egentligen inte vad det är jag har ångest över, eller varför jag mår som jag mår. Det bara är så.

Ångest över att jag inte gjort något vettigt av min semester. Bara festat, sovit och varit.
Ångest över att jag inte tränat fotboll mer än en gång på över två månader.
Jag tryckte just i mig en kvarglömd påse chilinötter och när jag skulle ägna mig åt dagens enda riktiga syssla, Oceans twelve, somnade jag. Ångest.
Jag mår dåligt av att inte ha någon flickvän. Min bild av en flickvän har skruvats upp till ouppnåeliga höjder och ingen duger. Ändå alla.
Och att öppna garderoben idag var som ett slag i ansiktet. Jag har en massa fina kläder som jag omöjligt kan göra rättvisa. Bajs är fortfarande bajs, även om man slår in det i silkespapper.

Hade jag hetat Thåström eller Lasse Winnerbäck hade jag förmodligen kastat ur mig mitt livs verk ikväll.

Fan, fan, fan.

3 Comments:

Blogger . menar...

Förlåt om jag förstör här mitt i din ångest, men jag måste bara säga att "Bajs är fortfarande bajs, även om man slår in det i silkespapper." var det roligaste jag läst på länge :) En liten ljusglimt i mörkret kanske?

måndag, juli 31, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Så här i efterhand kan liknelsen kännas lite väl elak mot mig.
Men jag hade precis hört refrängen "Glöm inte bort att du är värdelös. Och illa omtyckt för den du är. Ditt jävla svin." för femte gången och då är man inte riktigt på topp. Rolig låt, för övrigt.

måndag, juli 31, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Sluta deppa! Om man skrapar lite på ytan så är det faktiskt guld därunder!

onsdag, augusti 02, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home