torsdag, juli 27, 2006

Dagens I-landsproblem.

Jag tror jag har blivit sjuk. I blogg-sjukan.

Varje gång jag skriver ett nytt inlägg i min blogg tycker jag synd om tidigare inlägg, som liksom hamnar i skymundan av det där nya, fina, stolta inlägget. Det som utan att tveka lägger sig längst upp på toppen av listan och lockar och pockar och ler och blänker och look at me, jag är det senaste!

Det har till och med gått så långt att jag ibland drar mig för att skriva ett nytt inlägg, trots att jag har något jag verkligen MÅSTE skriva, bara för att de andra inte fått stå i rampljuset tillräckligt mycket ännu. Och när jag väl skrivit det nya och, herregud, tryckt på "publish post"-knappen så sköljer en våg av dåligt samvete över mig.

Sen går jag omkring och oroar mig över att de gamla, utslitna inläggen är ledsna.

Ska jag söka hjälp?

Inte?

11 Comments:

Blogger Lisa menar...

Det är ju onekligen ett problem det där. Och frågan är ju också: VAR i helvete söker man hjälpen? Det du kan göra om du har favoritinlägg som du tycker borde kommas ihåg är att göra en länklista till dem i högerspalten. Gamla godingar kan den heta. Men du kan ju inte gärna lägga alla dina inlägg där. Så förmodligen får du finna dig i att vara lite störd i huvudet istället.

torsdag, juli 27, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Men Lisa, alla inlägg är lika mycket värda. Vet du inte det?

torsdag, juli 27, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Tycker det är riktigt trevlig läsning det här Krizan.. Men att alla inlägg skulle vara lika mycket värda är ju bara rent struntprat! Trevlig helg!

torsdag, juli 27, 2006  
Blogger . menar...

"Snart ska jag bli både nollåtta och brandman. Jag vet inte vilket av det som skrämmer mig mest."
Så livsfarliga bränder är lika illa som vår kära huvudstad? Den är faktiskt riktigt bra ibland. Vi har en fin gemeskap här, iaf om man, som jag, har lite botkyrka stajl i blodet. Or not.

Jag har också kännt av det där problemet, har man prickat in ett riktigt fint inlägg får man nästan lite ångest när nästa är på gång. Stackars lilla, försvarslösa blogg.

torsdag, juli 27, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Jag har Säljerydstajl i blodet. Det kan hjälpa mot allt.

fredag, juli 28, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Jag kan känna igen det där med att tycka synd om saker. Det gäller inte bara blogginlägg dessvärre.. Tror inte heller det finns nån hjälp o få. Bara att inse att man har problem... ;)

fredag, juli 28, 2006  
Blogger lisa menar...

Det borde finnas en funktion där ALLA ens inlägg syntes på skärmen samtidigt, i slumpvis vald ordning,fast väldigt små då. Skulle kanske bli lite väl små.

fredag, juli 28, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Usch.. Jag vet precis hur du känner! Det är så jobbigt att vara störd.. Hahaa.. ;)

fredag, juli 28, 2006  
Blogger diana lia menar...

Weird. Jag brukar få skuldkänslor över min frekvens i bloggen; okej, det senaste inlägget har varit där i fyra dagar nu, det känns som man ska komma med något nytt!
Jag kan helt enkelt inte blogga regelbundet, det låter bara mer framkrystat än vanligt.

lördag, juli 29, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Jag tycker dina bloggar är så bra så jag bläddrar neråt och läser så mycket jag kan komma åt. Så tänk inte på det mer! :)

måndag, juli 31, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

E: Problemet är insett och accepterat. Nu lever jag med det.

Lisa: Det är ingen dum idé! Det skulle förmodligen inte gynna bloggen, men BLOGGAREN skulle må mycket bättre.

Ylwa: Så länge det inte går alldeles åt helskotta så är det lite roligt också.

Giacomoballa: Mmmm, jag är väl också en ströbloggare, dessvärre. Det finns alltid något att skriva om, men inte alltid lust.
Kul namn, förresten.

Råkade hitta hit: Wow. Tack! Det är bara att fortsätta bläddra...

måndag, juli 31, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home