onsdag, augusti 09, 2006

Dagens I-landsproblem.

Jag älskar att få sms!
Ett litet pip i fickan och jag skiner upp som en sol.

Alla skriver olika.

Mina kompisar använder en massa smajlisar.
En del svarar direkt, andra efter tre dagar.
Systrarna skriver långa, roliga sms med korta, väl utvalda, ord.
Och min mamma har blivit ganska duktig på att skriva sms. Förr fick man stjärnor istället för punkter, A och O istället för Ä och Ö och ALLA BOKSTAVER VAR STORA* Nu skriver hon helt begripligt.
Det är kul med alla olika sms-kulturer.

Men en sak blir jag inte klok på.

Om man avslutar ett sms med "Kram!", innebär det då att man inte vill fortsätta konversationen?
Jag tolkar det så.

Igår skrev jag ett hej-hur-mår-du-det-var-länge-sen-vi-hördes-sms till en kompis.
Hon svarade att hon mår utmärkt, sitter på jobbet och längtar efter ett bad. Ska hem och träna istället. Hur är det själv? Kram!
Jag svarade givetvis på hur det var med mig. Sen frågade jag vad hon jobbar med i sommar utan att avsluta med någon kram. Jag ville ju fortsätta prata.
Hon svarade direkt och avslutade med en ny kram, vilket jag tolkade som att hon inte ville skriva mer.
Jag skickade ett kort svar med "Kram!" som avslutning.

Over and out. Trodde jag.

Två minuter senare får jag ett "Vad hittar du själv på i sommar? Kram!" tillbaka.

Har jag missuppfattat allt? Ska man avsluta alla sina sms med "Kram!" för att inte betraktas som otrevlig? Eller tycker hon bara väldigt mycket om att kramas?

10 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Tycker nog du har rätt där Petter. Orden Kram och Puss missbrukas på tok för mycket i SMS-världen. Imorgon blir det oxpytt med stekta ägg å rödbetor! Mums!
Ps. min nyinköpta audi har fått för sig att man inte ska starta när det vrids på nyckeln..suck Ds

onsdag, augusti 09, 2006  
Blogger Lisa menar...

Hon är nog utvecklingsförstörd. *kjamizzz*

onsdag, augusti 09, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Det är väl olika. Jag kramas nästan alltid i mina mess, om det inte är så att det är någon jag inte gillar så där värst mycket.

onsdag, augusti 09, 2006  
Blogger anna menar...

Jag säger som vargakvinnan - det är olika. De jag skickar många sms till brukar jag inte avsluta med kram annat än då jag avslutar konversationen. Om det är till någon jag inte skickat på länge kan det hända att jag slänger med det både i nåt av de första och de sista. Men att avsluta varenda sms med kram när man skickar många i rad känns ju mest bara fånigt :)

torsdag, augusti 10, 2006  
Blogger ajja menar...

Nope, asså. Det där va lite väl mycket. Men vad jag förstått så skickar man kram till någon man gillar lite mer än bara vanligt.. Så maby she lajks ju?

torsdag, augusti 10, 2006  
Blogger Torpan menar...

Haha, huvudet på spiken där, alla sms:ar olika. Jag trycker in så många smileys jag bara kan men det där med kramar är det ganska sparsamt med. Och isf är det som du säger - endast för att avsluta konversationen... Fast är det nån jag gillar så är det mest kram hela tiden så Ajja kanske har rätt, hon kanske gillar dig? :D

torsdag, augusti 10, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Det låter otroligt.
Skräms inte!

torsdag, augusti 10, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Shit, jag blir mallig! Du tycker att jag lärt mig skriva SMS. Jag blir glad, och nu har jag fått en lång lista på smileysar av en kollega som tycker att jag borde utveckla kunskapen lite. Hänga med alltså. Så vänta bara :)

torsdag, augusti 10, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Det ser nästan lite psykotiskt ut om man messar en fem-sex mess i rad om allmänna saker, och alla slutar med 'kram'. Det gör man ju bara med darlingar, eller hur?
;-)

torsdag, augusti 10, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Jag tillhör nog den skaran som avslutar med kram. Fast inte till alla. Och inte hela tiden. Men ofta. Jag gillar att kramas! Men det är samma där - inte med alla, och inte hela tiden! Sååå därför är jag beredd att hålla med om att hon gillar dej! Kanske inte kärleksgillar, men duärspeciellochjagblirgladnärdusmsargillar! ;)

fredag, augusti 11, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home