söndag, november 05, 2006

Inte så hajk.

Var tillbaka på högstadiet igår. Ni vet, den där tiden när alla killar stank Fahrenheit, hade bloderat hår, guldring i örat och bar ljusa jeans och vit pikétröja. Gärna med buffaloskor till. Själv var jag skejtare och luktade pappas Lagerfeldt. Men det visste ni redan.

Igår tittade jag bara på. Stod i bakgrunden och hånlog när de dansade raggardans och klappade händerna till folkmusik. De drack ur sina fickpluntor och skrek i otakt på värmlänska. Och just när jag trodde att det inte kunde bli värre dundrade Lordi ur högtalarna.

En helg i Karlstad är en helg i Karlstad för mycket.

9 Comments:

Blogger Lisa menar...

Men vad i hela helvetet gjorde du i Karlstad?!?

söndag, november 05, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Jag vet inte...

söndag, november 05, 2006  
Blogger Sara menar...

Oj oj, jag en helg i Karlstad kan tära mycket på den mentala hälsan, om man inte är förbered. Nu råkar det vara så att jag varit i denna stad minst två gånger per år i 26 år eftersom min kära mor råkar komma därifrån. Således har jag med åren blivit alltmer tränad att överleva dessa besök. Det konstiga är att det var jätte,jätte roligt när jag var liten. Numera står jag ut i högst tre dagar. Inget ont om Karlstadsborna, och framför allt inte om mormor - hon är snäll. Men det är nånting med Karlstad och värmlänningar alltså...Det går bra i pyttesmå doser men absolut inte mer.

Ja, nu har irrat in mej i nåt konstigt resonemang och jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt. Men men, jag förstår att måste ha varit en svår helg för dig...För eventuella framtida visiter där borta, så hör av dig till mig så kan du få lite överlevnadtips från en erfaren Karlstadsbesökare.

söndag, november 05, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Åh, gullunge. Om jag MOT ALL FÖRMODAN hamnar där igen så vet jag vem jag ska vända mig till före avresan.

söndag, november 05, 2006  
Blogger A. menar...

Karlstad är inte samma stad sen Jäger klappade ihop... :-)

måndag, november 06, 2006  
Blogger Peppe menar...

Jag vill på hela Finlands vägnar be om ursäkt för Lordi. Förlåt.

måndag, november 06, 2006  
Blogger S menar...

Oj. Låter som du ändå klarade dig bra. Och utan hajkbananer.

måndag, november 06, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

A.: Jag vet inte ens vad det är, men bara namnet ger mig rysningar.

Peppe: Hmmm, jag vet inte jag...

Sandra: Jag måste erkänna att jag kände en viss besvikelse när jag skalade en banan på tåget hem och den inte var skivad.

måndag, november 06, 2006  
Blogger A. menar...

Oavsett vilket sorts drängställe du var på så vågar jag lova att det inte kunde jämföras med Jäger... Eller alltså ett uteställe. :-)

måndag, november 06, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home