torsdag, januari 11, 2007

För vissa blir det svårt, för Lisa blir det lätt.

Okej, det är ett billigt trick att knycka en lista från någon annan utan att ha blivit utmanad (som det av någon oförklarlig anledning heter i bloggvärlden) men det struntar jag i. Jag vill ha listan i min blogg. Och då blir det så.

Ni vet säkert hur det går till vid det här laget. Jag ger er fem påståenden om mig, fyra av dem är sanna och ett är falskt. Ni ska lista ut vilket det påhittade är. Lätt som plätt.

Nu börjar vi.

1. Jag har eldat upp en kompis lillasysters dockhus med hjälp av lite bensin och ett förstoringsglas.
2. Jag drack min första gammeldansk och åt en levande abborre innan jag var fem år fyllda.
3. Jag klättrade en gång upp på ett gigantiskt fornminne och skrek "fårafitta!" så högt jag kunde till jag blev hes.
4. Min första riktiga fylla uppkom efter att jag druckit ouzo med schamposmak och avslutades med att jag låg på marken och åt gräs och beundrade stjärnorna.
5. Jag avbröt en gång en dejt med ursäkten "jag är ledsen, men jag känner mig inte så bra" för att sedan gå raka vägen till nästa dejt.

Så, nu kan ni börja gissa.

HIT ME!

17 Comments:

Blogger Lisa menar...

Så lagom heller lätt. Jag känner mig bombsäker på att du gjort två av de här sakerna. Jag är CHOCKAD över att två till är sanna. Jag gissar att nummer två är falsk. Levande aborre? Verkar sjukt äckligt.

torsdag, januari 11, 2007  
Blogger A. menar...

Jag hoppas att nummer 2 är falsk. Vem äter en levande fisk. Du borde vart rädd för en fisk vid den åldern...

Jag hoppas nummer tre är sann. Den var roligast.

torsdag, januari 11, 2007  
Blogger Ninde menar...

En levande guppy möjligen men tveksamt med abborren. Sätter också två som falsk! :)

torsdag, januari 11, 2007  
Blogger Jenny menar...

Haha, vem kunde ana att du är kapabel till fyra påståenden av de där! Men jag tänker oxå slå till på att alt nr två är det falska. Allt annat är helt enkelt mer troligt!

torsdag, januari 11, 2007  
Blogger Ninde menar...

Jo, la in skämtet du undrade över på min blogg...;)

torsdag, januari 11, 2007  
Blogger Sara menar...

Klart du har ätit levande abborrar (ja eller en åtminstone). Undrar om en brandis kan ha orsakat en dockskåsbrand...hmmm...jag tror jag chansar på den, nr 1.

torsdag, januari 11, 2007  
Blogger S menar...

Abborrar kan ju vara ganska små, en tugga bara. Frågan är var du fick gammeldansken ifrån. Hm. Eldandet, absolut. Fornminnet också. Ouzo, javisst. Men dejtandet; är du inte för snäll för att vara sån dejttaktiker. Så fyran, kanske för att den egentligen är mest trolig.

torsdag, januari 11, 2007  
Anonymous Anonym menar...

"VAD SA DU ATT DU GJORDE SA DU?"

torsdag, januari 11, 2007  
Anonymous Anonym menar...

En sak är säker Petter..det där med dejten har du garanterat gjort! Hehe ;)
Å glad i spriten är du ju me..
Fårafittan och dockskåpet låter det som..jag tycker faktiskt inte att fårafittan var så spektakulär..så väljer den!
Lev väl vännen!

torsdag, januari 11, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Vadå, är det en som är falsk? Enligt mig kan du mycket väl ha genomfört hela bunten så jag tror att det är du som är falsk och försöker lura oss!

torsdag, januari 11, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Man kan väl sammanfatta gissningsleken så här i mellantid med att det ser bra ut på vissa håll, och mindre bra på andra. En sak är i alla fall säker, bara för att man har varit tillsammans med mig har man inte rätt att vara spydig. Elakt, S!

Fortsätt gissa. Avslöjandet med tillhörande kommentarer kommer inom kort.

torsdag, januari 11, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Hello champ,

Jag tror inte att du kan ha varit så elak att du eldat upp ett dockhus för någon liten flicka. Eller är det för att gottgöra detta som du går på SMO....?

/Bempa

fredag, januari 12, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Först tänkte jag nr 5 för det lät så planerande elakt, men sen kom jag på att jag gjort en liknande sak så det går bort..

Sen tänkte jag gissa på nr 2 men det gjorde så många andra och jag har ingen lust all följa strömmen.

Så jag gissar på..

NUMMER 4! (du blev säkert full på ouzo a la shampo, men äta gräs..?)

fredag, januari 12, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Självklart är nummer fem falsk. Annars blir det straff :P. I min värld finns bara snälla gossar. Jag hoppas verkligen inte att det är nummer två som är falsk. Att upptäcka sushi vid tult-åldern är en hit ;)

fredag, januari 12, 2007  
Blogger malin menar...

Du läste min och jag utmanade alla, så du har inte stulit något alls ;)

Fårafittan är självklart båg och bluff.

fredag, januari 12, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Det enda fornminne petter känner till är den hög med stenar som finns i Ingelstad, och den skulle han aldrig häda genom att skrika könsord vid...

De andra punkterna är ren vardagsmat

lördag, januari 13, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Herregud, jag skrattar så jag gråter!!! Har jag närt en ligist vid min barm??
Vissa av dessa påståenden känner jag smått igen, dock lite överdrivna, men jag tror att eldandet av dockhuset är falsk. JAG BORDE FÅTT REDA PÅ DET AV FLICKSTACKARNS FÖRÄLDRAR!!!

onsdag, januari 17, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home