torsdag, januari 04, 2007

Och så lite gröna prickar på det. Sådärja. Asasnyggt!

Igår hade jag en liten stund över. Familjen jobbade. Jag var trött på att dansa till Bee-gees framför spegeln. Ingen fotboll på tv. Och inga roliga kattungar eller bebisar att leka med. Så jag tog till ett gammalt barndomsknep.

Jag ritade lite.

Mammas skrivbord är fullt med färggranna papper, saxar, blyertspennor, tuschpennor, kritor i alla färger, suddgummin. You name it. Allt en 25-åring behöver när han ska roa sig lite finns där.

Det blev pojkar som dansade och jublade framför en tv. Flickor som brände EU-böcker på bål. En dalahäst. Och ett strykjärnsminskollage. Efter ungefär en timme kände jag mig färdig. Bokstavligt talat.

Undrar om Picasso och Dalí och de andra pojkarna också fick träningsvärk av att rita...

6 Comments:

Blogger Lisa menar...

Kan vi inte få se dina alster? Scanna nu duktigt in på pappas dator och publicera. Jag är speciellt intresserad av det där bålet. SHYSSTA!

torsdag, januari 04, 2007  
Blogger Lisa menar...

Och strykjärnsminscollaget! Jag måste få se det NUUUUU!

torsdag, januari 04, 2007  
Blogger S menar...

EU-böcker på bål låter som heaven. Så självklart måste de ligga på bloggen!

torsdag, januari 04, 2007  
Blogger Sara menar...

Jag vill också se!

torsdag, januari 04, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Jag tror att Picasso började precis där du är nu, bränna EU böcker på bål...;-)

torsdag, januari 04, 2007  
Blogger Ninde menar...

Instämmer i kören, coolt, låt oss se! Kanske rentav en ny brandpicasso på gång? :)

fredag, januari 05, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home