söndag, januari 07, 2007

Ja men då förstår jag...

Har just kommit tillbaka till Stockholm efter att ha hantverkat en helg i Daniels nya lägenhet i Helsingborg. Att andas in målarfärg tre dagar i sträck och samtidigt konsumera rikliga mängder alkohol och kaffe kan inte vara hälsosamt. Men jävligt kul.

Daniel (från toaletten): -Jag var på företagsfest för ett tag sen. Där var det en jävel som sa "så att säga" hela tiden. Med G. Inte "Så att säja", alltså. Utan säGa.

Jag (smått ointresserad): -Jaha. Dödade ni honom då?

Daniel igen: -Nä, han var säkert 54 år.

6 Comments:

Blogger Sara menar...

Ja alla över 50 är ursäktade och kan inte dödas pga att de ändå kommer att trilla av pinn snart.

söndag, januari 07, 2007  
Blogger Peppe menar...

Hahaha! Fantastisk dialog. Lite ointresserat. Lite nonchalant.
"Jaha. Dödade ni honom då?"

måndag, januari 08, 2007  
Blogger malin menar...

Hellre det än "om man säger". Med eller utan "g" i uttalet. =)

måndag, januari 08, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Sara: Det är nog det jag måste ha missat.

Peppe: Alla lösningar är bra utom de dåliga.

Malin: Jag tänker bara på Sällskapsresan nu. "Man måste ju ha till sitt dagliga bröd. Om man säger." Ljuvligt!

måndag, januari 08, 2007  
Blogger Jenny menar...

Jag hade en sociologilärare som sa "så att säga". Helt hopplöst. Men väääldigt kul.

måndag, januari 08, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Som inblandad i det hela så anser jag att man inte har rätt att döda personer som är över 53år och 11månader..
//Gränsen

torsdag, maj 03, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home