torsdag, maj 24, 2007

You're going down, Kalix.

Eftersom jag befunnit mig på träningsläger i Hammarby Sjöstad sen öppningsmatchen i Björken Cup har jag inte kunna följa de andra gruppsspelsmatcherna mer än via sms.

Robin rapporterade med överdriven förtjusning (karln kommer ju inte ha en chans mot mig!) att han besegrat Patrik (6-2, 6-2) i en inte överdrivet spännande match. Han meddelade också att Linus slog Emil med 6-3, 6-1 och därmed placerade sig i ensam ledning med två raka vinster i inledningen av turneringen. Dessa resultat betyder att Emil och Patrik efter vadera två raka förluster i praktiken är avhängda.

Totalställningen så här långt:

Linus - 2 matcher - 2 vinster - 0 förluster - 4 totalpoäng
Robin - 1 - 1 - 0 - 2
Petter - 1 - 1 - 0 - 2
Patrik - 2 - 0 - 2 - 0
Emil - 2 - 0 - 2 - 0

I eftermiddag väntar match nummer två för egen del. Eftersom Robin tänker ladda upp inför fortsättning av Björken Cup hemma i Köping så blir det Patrik som kommer att få bita i den buckliga asfaltsplanen bakom skolan.

Om jag är laddad? Ja.

Om min barnsliga förtjusning över vår lilla tennisturnering är ett tecken på att jag i övrigt lever ett fattigt liv? Kanske.

Om jag bryr mig? Absolut inte.

5 Comments:

Blogger A. menar...

Barnslig fascination över tävlingar är aldrig att underskatta. Förstår dig helt. Jag vann en tävling på en kurs där det gällde att dra streck mellan siffror på tid. Lika stolt och fascinerad över det.... Dock nu med er tennisturnering så bleknar ju dock min rita-streck-tävling...

fredag, maj 25, 2007  
Blogger Anna menar...

Nu är jag jhu fruktansvärt nyfiken över hur det hela gick sen..
Men inte kommer det någon uppdatering inte :D

lördag, maj 26, 2007  
Blogger Unknown menar...

Kom 20 minuter för sent till jobbet i fredags för att jag fastnade i din blogg. Har läst mig igenom hela arkivet till och med. Du är kul!

söndag, maj 27, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Men hur går det...? :-)

måndag, maj 28, 2007  
Anonymous Anonym menar...

är också nyfiken på hur det går i tennisturneringen...?

tisdag, maj 29, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home