måndag, augusti 21, 2006

Alla goda ting är fyra.

Jag blev visst utmanad av min syster för ett tag sen, och vill inte missa tillfället att ha en lista i min blogg. Det har jag så sällan.


Fyra arbeten jag haft i mitt liv: Har nyligen avslutat min karriär som hissmontör. Det var ungefär första gången jag höll i en skruvmejsel. Sen har jag varit en av landets främsta (enligt mig själv, såklart) truckförare på ett ICA-lager. Innan dess utsåg jag mig själv till chef i spelhörnan på Calle Johanssons i Ingelstad. Som avslutning tvingas jag nog nämna ett par vikariat som gräsklipparförare hos mormor, de gånger mina betydligt mindre lata kusiner från Sigtuna inte var på besök och knyckte alla såna jobb.

Fyra filmer jag kan se om och om igen: Saturday Night Fever, Love actually, VM-krönikan -94 och Fight club. Egentligen kunde alla filmer med Brad hamna här, men det skulle bli så förutsägbart och fjolligt. Jag nöjer mig med Fight club, som jag dessutom kände igen mig i när jag såg den första gången.

Fyra städer jag bott i: Växjö och Karlskrona är städer, helt klart. Sen får jag nog fylla ut med Ingelstad (namnet försvarar valet) och Säljeryd (som egentligen bara är några väl utspridda hus). Väntar jag ett par dagar kan jag byta Säljeryd mot Stockholm. Men man får inte fuska.

Fyra tv-serier jag gärna ser: Jag är extremt orginell. Eller inte. Vänner och Scrubs. De står nog med på de flestas listor. Och fotbollsmåndag är en fin start på veckan. I alla fall så länge Öster är fortfarande finns med i svensk fotbolls finrum. Höjdpunkten på veckan är dock, helt utan konkurrens, Hegerfors lördag. Jag kan riktigt känna doften av liniment, svett och gräs. Och jag har till och med börjat skrika "fuck off!" och göra Ljungberg-gester i min vita Klippan.

Fyra ställen jag vill åka till: New York, Kanada (igen), Vietnam och Örnsköldsvik.

Fyra webbsidor jag besöker dagligen: www.ingelstadik.nu, www.aftonbladet.se, www.hotmail.com och så den här sidan förstås. Det var allt.

Fyra favoriträtter: Hmmm... Allt utan lever, lime, skolmatsalens flytande spenat och...och...kroppkakor! Jag kom på fyra saker jag hatar. Allt annat är favoriter. Mat är det bästa jag vet!

Fyra ställen där jag trivs: I min säng, på landet hos mamma och pappa bland gruset, tomaterna, gångarna, vattnet, vinet och grannarna, på stranden och på vilken fotbollsplan som helst. Helst svettig, smutsig och med en boll vid fötterna.

7 Comments:

Blogger Lisa menar...

Vafalls? Hatar du lime? Du är den konstigaste jag känner då.

måndag, augusti 21, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Men jag då?!?

måndag, augusti 21, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Har du smakat lime någon gång?!
Det är surt, rinnigt och när det torkar blir det kletigt.
Vodka Lime måste vara djävulens påfund. Blä!

måndag, augusti 21, 2006  
Anonymous Anonym menar...

gud vad jag aslkar denna underbara blogg. du ar en riktig lirare pa att blogga vet du?? detta ar latt min dagliga kuriosa lasning!

måndag, augusti 21, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Näe, jag klarade inte av att se att det var fyra kommentarer på denna tjatiga 4-lista. Så nu blev de fem. Ha!

Och du anonymous, kan inte du komma in här en gång och dagen och skriva en massa sånt? Jag blev glad som en speleman.

tisdag, augusti 22, 2006  
Blogger Peppe menar...

Caipirinha då?

Min favorit var absolut: "Som avslutning tvingas jag nog nämna ett par vikariat som gräsklipparförare hos mormor, de gånger mina betydligt mindre lata kusiner från Sigtuna inte var på besök och knyckte alla såna jobb."

Klockrent.

tisdag, augusti 22, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Peppe: Det där med Caipirinha förstår jag mig inte på. Jag blev bjuden på det för ett tag sen och höll på att uppsöka läkarhjälp för att få stopp på klökningarna. Det var en nära döden-upplevelse.

Angående gräsklipparstoffet kan jag tillägga att det finns få saker jag tycker mindre om än gräsklippning. Svettigt, långtråkigt, dånande och farligt. (Åtminstone om man räknar stenskott på smalbenen som farligt. Och det gör jag.)

tisdag, augusti 22, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home