fredag, september 29, 2006

Again, so simple...

Små barn roar sig lätt. Det har man ju hört.

Igår var jag och min storasyster på en thai-restaurang. Vi fick ett litet bord i ett ännu mindre utrymme (svår ekvation, eller hur?) ungefär mitt i gången där alla går. Det dukades med räkchips och menyer och var vi redo att beställa.

Syster: -Har ni cola light?
Servitris: -Ja, det har jag.
Syster igen: -Bra, då tar jag det.
Servitris IGEN : -Ja, det har jag.

Jag kan inte för mitt liv få till samma hopskrynklade ansikte på väg att explodera i ett stort skrattochcolaregn där jag sitter nu, hur jag än försöker. Det hade kunnat bli världens roligaste evighetsmaskin om de fortsatt dialogen i samma stil.

Jag fnissar fortfarande.

2 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Tur för er att det är rökförbud på restauranger numera.
Hade ni fått frågan:
"lökaleellelickelökale?" så hade ni väl fått en ofrivillig urinavgång.

fredag, september 29, 2006  
Anonymous Anonym menar...

:)

fredag, september 29, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home