onsdag, september 27, 2006

Plötsligt händer det...

Jag har kommit ett nytt sätt att spara pengar.

Varje gång jag handlar saker för över 50 kronor köper jag en trisslott. Sen sparar jag den tillsammans med alla andra från tidigare besök i affären. I muggen på mitt skrivbord finns för tillfället 14 oskrapade lotter.

När jag känner mig pank nästa gång skrapar jag bara lotterna och vips så är jag rik igen!

En gång vann jag 10 000. Det var 11 år sen. Undrar hur många gånger jag har handlat för över 50 kronor sen dess?

Hursomhelst, det här är stensäkert.

Shalalala! I am so smart! S-M-R-T!

9 Comments:

Blogger Superquinnan menar...

Hm jag skulle bli bankrutt om jag gjorde som du.. Handlar ALLTID över 50:-.. Nej den ekvationen funkar inte hemma hos oss... Men kul för dig :)

onsdag, september 27, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Jag handlar också alltid för över 50 kronor. Poängen är ju att du ska få ihop tillräckligt många trisslotter för att du mer eller mindre ska vara garanterad minst en miljon. Jag tror jag behöver minst 5-6 stycken till.

onsdag, september 27, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Jag har ett smart sätt att tjäna pengar som aldrig funkar. Jag köper en jacka för säg tusen spänn och resonerar som så; den jag verkligen ville ha kostar ju faktiskt två tusen, så då är det ju så att jag tjänat tusen spänn att göra av på något annat.

Och så klagar jag på att jag är pank.

torsdag, september 28, 2006  
Blogger Sara menar...

Ditt sätt verkar mycket bra och effektivt. Me like. Så nu kan jag köpa trisslotter hej vilt och om jag sedan går back på det så skyller jag allt på dig.

torsdag, september 28, 2006  
Blogger A. menar...

Genialiskt. Men hur är det egentligen ställt med nyfikenheten?

Hur klarar man att ha triss-lotter liggande som är oskrapade? Skulle tära upp mig... :-)

torsdag, september 28, 2006  
Blogger S menar...

En man med en plan.

Och en genomtänkt sådan.

torsdag, september 28, 2006  
Blogger Peppe menar...

Jag tror på din plan. Den kommer garanterat att funka och snart kan du gå skrattande till banken för att lösa ut miljoner.

torsdag, september 28, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Vargakvinnan: Det är också smart. Väldigt smart. Varför har jag aldrig tänkt på det?

Sara: Be my guest. Trisslotter är en säker investering. Jag hoppar frivilligt i spottstocken om du misslyckas.

a.: Mmm, lite jobbigt är det. Men jag har en godispåse på skrivbordet, precis bredvid lotterna, så min blick brukar fastna där istället.

Sandra: Ja, planer är bra. Jag känner mig lite som Sickan nu för tiden.

Peppe: Helt säkert. Jag har redan köpt rosenblad att strö på marken framför mina fötter på vägen dit.

torsdag, september 28, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Vargakvinnan: det är ju det typiska kvinnliga sättet att spara pengar. Säg att jag TÄNKT köpa de där Antik Denim-jeansen för 2000 men inte gör det. Då har jag ju sparat 2000! Eller hur?

:-)

(funkar aldrig för mig heller)

fredag, september 29, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home