onsdag, september 13, 2006

Jag är för feg för en sjal!

På kusin Toves kräftskiva drack de glada festdeltagarna en del öl och sprit och vin. Och jag var inget undantag.

Framåt småtimmarna fick jag för mig (man får alltid för sig konstiga saker när man dricker, har jag förståt) att jag var skitsnygg i min storasysters blommiga sjal. Så snygg att jag smög in och knyckte den när hon somnat. Sen pose-dansade jag till tidigt på morgonen. I sjal, alltså. Inget konstigt med det.
Det lustiga var att jag dagen efter, när håret stod åt alla håll och skjortan var knäppt med ungefär 50% av knapparna i rätt hål, FORTFARANDE tyckte att jag var snygg i sjalen. Så blommig den var.

Vad göra? Köpa sjal.

Efter mycket om och men hittade jag (okej, jag handlade via mms med hjälp av syster och systerpojkvän) en snygg sjal. Som jag gillar. Framför spegeln. I mitt rum. Med dörren låst.

Men när satan ska jag våga ha den på mig offentligt?!

9 Comments:

Blogger Lisa menar...

NU! ALLTID! Du ÄR snygg i sjal. Och sjalen var ett kap. Våga, Petter, våga! P.S. Jag vill ha min blommiga sjal ifred i fortsättningen. Så det vore bra om du började gilla din egen istället. D.S

onsdag, september 13, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Men du.. Kolla lite på folk på stan så inser du att du kommer flyta in skitsnyggt i din sjal! Kanske tillochmed starta en ny killtrend, vem vet? ;)

onsdag, september 13, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Så kommer du också att upptäcka att alla faktiskt inte tittar på just dig hela tiden. Även om du har en sjal. Och skulle de titta så varar den titten i ca 5 sekunder, sen har du passerat. Och bjudit dom på en snygg syn!
Bara kör!

onsdag, september 13, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Haha! Jag tror också på sjalen. VÅGA!

torsdag, september 14, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Näsan i vädret!Upp med axlarna!
Målmedveten blick!
på brandsoldatmaner.
Prova även att nynna "we sjal overcome....

torsdag, september 14, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Aldrig....;)

fredag, september 15, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Kan vi inte fa se ett kort pa sjalen??

fredag, september 15, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Idag har jag varit fin i min sjal hela dagen! I Stockholm, på tåget och i Växjö. Fantastiskt. Vi kommer sååå bra överens!
Tror ni jag kan ha den när jag spelar match imorgon också?

fredag, september 15, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Sjalallalala!

;-)

onsdag, september 20, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home