lördag, september 09, 2006

'Cause I'm a studyhorse, yes I am!

Hemma på landet i Småland igen efter en första vecka som student. Fotbollsmatch väntar. Jag ägnade hela kvällen igår åt att sitta på köksbänken hemma hos mor och far och tindra med ögonen och lyriskt berätta om min skola och mina klasskamrater. Jag kunde knappt sitta still i min iver att få tala om allt kul som hänt och hur bra allt känns.

Jag krånglar med CSN, dricker kaffe på bensträckarrasterna, har ett kollegieblock under armen och ett schema på nätet, jag diskuterar föreläsningar, går på studiebesök, klagar på sega teoripass, ställer smarta frågor och sitter längst fram i klassen. Jag är en plugghäst utan dess like.

Och I löööööööööve it!

Snart är det måndag igen!

4 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Det blir väl kul att plugga när det är något som man verkligen är intresserad av? Jag ska också bli en plugghäst av stora mått sen.

söndag, september 10, 2006  
Blogger A. menar...

Fy fan vad avundsjuk jag blir. Plugga is the shit... :-)

måndag, september 11, 2006  
Blogger A. menar...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

måndag, september 11, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Har precis hittat till din blogg, me like a lot! Lycka till med nya livet som student, suck det är svårt ibland men ohhh så kul det kan vara!

måndag, september 11, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home