måndag, september 04, 2006

Förklaringen.

Okej. Egentligen vill jag hellre krypa till sängs än till korset, men jag känner mig skyldig er alla en förklaring. Jag vill ju inte att ni, kära läsare, ska gå omkring och se ut som stora frågetecken bara för att jag inte kunnat hålla mig till ett namn utan tre. Dessutom tjatar storasyster på mig och en förklaring är verkligen på sin rätta plats, Petter!

Jag heter alltså Petter, men kallar mig själv Tybbe Däla eller Lill-krizan. Det förstnämnda efter en stor tänkare/verbal slagskämpe från min hemort och det andra efter en gammal ishockeymålvaktslegend (vackert ord) på 25 år.

Bergreppen utredda.

Min blogg byter från och med för några timmar sedan namn från "Tybbe Däla tänker högt" till "Lill-krizan tänker högt". Bara med anledning av att jag är livrädd för att den riktige Tybbe ska söka upp mig och banka skiten ur mig. Förmodligen med en rostig sked eller något annat tortyrredskap.

Alltså. Petter = Tybbe Däla = Never more.

Är ni med?

Ps. Tack för att fantastiska namnförslag! Att jag skulle strunta blankt i dem och välja något på egen hand var mer eller mindre givet, men det är alltid kul att testa sina medmänniskors kreativitet. Duktiga ni! Ds.

4 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Nu börjar jag tycka att det är din blogg, inte ordkämpens från hemorten. När du byter till Peppes hörna, då känner jag igen mig på riktigt.

tisdag, september 05, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Lill-krizan.

Hmm...
Jag får suga lite på det.

Du känner inte för att lägga till ett 90210 på slutet...?

onsdag, september 06, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Känner mej hedrad att du valde mitt förslag! ;D

fredag, september 08, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Lena: Det finns ju redan en Peppe på sidan, under länken "Livet i Helsingfors", så det känns inte rätt.

Josey: Det kanske kommer när jag skaffat Brandon-lugg och blivit lika pluggig som Andrea.

Ylwa: Med all rätt. Lill-krizan är ett tjusigt namn.

lördag, september 09, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home