fredag, september 22, 2006

Jag är ett svetto!

Häromåret fick vi i fotbollslaget en mintgrön (javisst!) regnochvind-tät jacka att träna i. Reklamtryck på ryggen, luva och åtdragbara snören i nederkanten. Ful men funktionell.

Trodde jag.

Igår testade jag den för första gången in action. Två varv runt spåret senare låg jag och flämtade på gräsmattan i en svettpöl stor som Indiska oceanen. Plus Atlanten. Jackan/plastpåsen jag hade på mig släppte inte igenom tillstymmelse till luft och efter tre löpsteg fungerade den mer som en bastu än ett träningsplagg. Sedan lunch igår har jag enbart ägnat mig åt återhämtning och vätskepåfyllning. Jag är som vandrande fnöske efter min helvetestur i spåret.

Det är inte omöjligt att vi får se de mintgröna jackorna med reklam på ryggen i nästa avsnitt av Tjockholmen.

Be aware!