onsdag, januari 17, 2007

Banana skids borde vara med. Och bio på Näckrosen.

Jag och några ur klassen diskuterade lite idag. Om 80-talet. Så jag tänkte framställa de tre översta placeringarna på vår lista här. Mest för att jag gillar att vara nostalgisk.

Mest 80-tal är:

1. Ugnsbakade, inlagda päronhalvor med After eight i.
2. Astrid Lindgren.
3. Gympapåsar, helst egenhändigt tillverkade.

Det fanns de som menade att runka bulle skulle vara med på listan. Men eftersom jag och två till aldrig vare sig deltagit eller bevittnat denna, högst osmakliga, tävling röstade vi bort förslaget. På 80-talet var jag förmodligen livrädd för allt som hade med sex att göra. Om jag ens visste vad det var.

6 Comments:

Anonymous Anonym menar...

nostalgi är aldrig fel!

onsdag, januari 17, 2007  
Blogger Sara menar...

Dina tre punkter håller jag absolut med om, verkligen viktiga grejer på/från 80-talet. Präonhalvor med after eight, jäklars vilken nostalgi! Jag skulle vilja lägga till Refresh (den vita kolan), stentvättade jeans, tv-serien Varuhuset och spegelväggar. Aaaah...ljuva minnen.

onsdag, januari 17, 2007  
Blogger A. menar...

Syntflätan/synttofsen...

torsdag, januari 18, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Spegelväggar. Att jag inte tänkte på det...

torsdag, januari 18, 2007  
Blogger Lisa menar...

Neonfärgade magväskor, våfflat hår! Hallå! Och svarta puffiga skinnsoffor med stålben!

torsdag, januari 18, 2007  
Blogger Sara menar...

Sockiplast och snowjoggers icke att förglömma.

söndag, januari 21, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home