onsdag, maj 30, 2007

It takes a fool to remain sane.

Jag är just hemkommen från en sen shoppingrunda tillsammans med Cajsa på ICA i Sickla köpcentrum. Vägen dit kantas av en massa fina lönnar med stora, jättegröna blad och festliga näsor. Just näsorna är min favorit.

-Cajsa, titta på mig! Jag har lönnäsa!
-Ja, det ser jag väl.

Att det står tre människor och tittar konstigt på mig och viskar något i stil med titta vilket freak! till varandra berör oss inte det minsta. Allra minst Cajsa. Vi fortsätter vidare mot ICA. Ett par står på avstånd och kastar frågande blickar mot varandra när de får syn på min gröna lönnäsa. Cajsa bryr sig inte.

Jag börjar nynna lite.

-Men du, du har förlorat mer än jag, jag har alla minnen kvar. Du är...
-Men tyst, Petter! Man får ju skämmas för dig!

Jag vet inte om det var låtvalet eller att jag faktiskt sjöng lite bland okända människor hon reagerade över. Och jag vet inte vilket av alternativen jag skulle föredra. Men det kvittar faktiskt.

Näsan fick jag behålla på i alla fall.

4 Comments:

Blogger malin menar...

Det var givetvis låtvalet. Jag skäms bara över att läsa att du valde den.

torsdag, maj 31, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Men väljer inte vad man ska sjunga, Malin. Det kommer automatiskt.

Peter Jöback är för övrigt en fin och god människa rakt igenom. Som sjunger fint. Så jag är stolt över att det var den låten som poppade upp i mitt huvud.

torsdag, maj 31, 2007  
Anonymous Anonym menar...

det lär ju inte ha varit lönnäsan iallafall...

torsdag, maj 31, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Haha Löööve is in the air!=) /Linda

torsdag, maj 31, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home