lördag, september 30, 2006

He's a maniac, maniac, on the floor...

När jag kom hem från skolan häromdagen låg det ett rött kuvert utanför min dörr. Jag sprättade med ivriga fingrar upp det och läste på lappen.

"Om några veckor fyller jag 25. Då är du bjuden på födelsedagsfest! Festen har 80-talstema..."

Det blev svart.

Plötsligt började det blixtra framför mina ögon. Lionel Richies "Dancing on a ceiling" började hamra mot mina trumhinnor. Tungan smakade sockervadd. Och när jag kände efter hade byxorna jag haft på mig när jag gick till skolan förbytts mot ett par tajta jeansshorts modell korta.

Deja vu.

Jag har varit på 80-talsfest en gång tidigare. Här är beviset.





















12 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Miami Vice..

söndag, oktober 01, 2006  
Blogger Lisa menar...

Harkel harkel. Har du frågat alla som är med på de där bilderna om de samtycker till att hånas på nätet? Inte för att jag känner mig träffad på NÅGOT VIS (jag står aldrig i sådana där poser), jag bara undrar. Men du var snygg. Festens största behållning, faktiskt.

söndag, oktober 01, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Jag tycker fortfarande att håret gjorde hela grejen. Även om det inte är sant. Och jag valde medvetet bort den FÖRSTORADE bilden där Erik och Karin är bortklippta och allt som syns (nästan) är din armhåla och min ring i örat.

söndag, oktober 01, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Herregud Petter, din pose är obetalbar. Men vad i helskotta pysslar jag med? Här har jag ägnat år åt att försöka återskapa lite värdighet, och så vips på ett blogginlägg är jag tillbaka på noll igen. Och du valde medvetet bort den förstorade bilden... Tack, tack som fan!

söndag, oktober 01, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Det där kallas att bjuda på sig själv..

söndag, oktober 01, 2006  
Blogger Torpan menar...

Heh, excellent, ni tog verkligen åt er av 80-talsandan! :) Temafester är ikke att underskatta. Speciellt inte för oss andra som får njuta av bildbevisen senare...

söndag, oktober 01, 2006  
Blogger S menar...

Helt underbar bild längst ner. Kan nästan höra musiken. Och kavajen.

Stylish.

måndag, oktober 02, 2006  
Blogger Peppe menar...

FAN-TAST-ISKT! Jag är djupt imponerad.

måndag, oktober 02, 2006  
Anonymous Anonym menar...

sköna ben har du iallafall! =)

måndag, oktober 02, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Karin: Ju fler som är med på fotot, desto mildare blir fallet för mig. Och jag tänker ofta på mig i första hand. Bara så du vet.

Pang: Ja, inte gör jag det för min egen skull inte. Värdighet = noll. Bara så där.

Torpedo: I love temafester! Jag funderar på att klä ut mig till en moviebox eller ett jenka eller inlagda päraonhalvor med aftereight på denna gången. Något bättre 80-talsförslag?

Sandra: Man kan inte använda ordet "underbar" och syfta på min vita kavaj med uppkavlade ärmar. Det går inte. Det svider i mig när jag tänker på den.

Peppe: Jag också. Mest av allt över att jag åkte tunnelbana genom halva Sverige i den utstyrseln utan att bli överfallen.

Sobie: Hrrrrmmmm, "I ALLA FALL..."?!?!?!? Det var en förolämpning mot jeansshortsen och örhänget och allt vad jag står för!
Men benen tackar.

måndag, oktober 02, 2006  
Blogger A. menar...

Var jävligt försiktig med fester med 80-tals tema. Har en polare som blev bjuden till en sån. När han kom dit uppskrudad till en maxad Sonny Crockett visade det sig att alla andra hade gått ihop för att blåsa honom. Den enda i 80-talskläder där...

Rätt kul faktiskt...

tisdag, oktober 03, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Rätt kul? Djävulskt kul, måste jag säga...

tisdag, oktober 03, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home