torsdag, oktober 05, 2006

Lill-Krizan vänder plattor och dansar breakdance.

Jag blev utmanad av en rolig tös. Utmaningar är min bästa gren. Jag klarar inte av att nonchalera dem, oavsett vad det handlar om. Den här handlar om musik. Min älskade musik. Pass på!

Vad lyssnar du på för sorts musik? Det är väldigt varierande och beror helt på situationen. Men två linjer (fråga mig inte vad de betyder) kan man nog urskilja. Jag gillar a) musik man kan dansa till, typ Rn'B och sån skit och b) musik som sjungs av manliga, homo-/bisexuella artister. (Ni lovade ju att inte ifrågasätta!)

Vad heter favoritartisten/artisterna? Queen, The Ark, Snook, Petter (såklart!), Christian Walz, Bee-Gees (discosoundet, alltså), Chicago, The Doors, Frank Sinatra. Och, just det, Peter Jöback.

Låt som gör dig glad: Bee-Gees - You should be dancing.

Bästa låten: Jag mååååste få välja två! Klart jag får ,förresten, det är ju min blogg. Ha! Då blir det The Ark - It takes a fool to remain sane. Texten är outstanding. Och nummer två blir Snook - Snook, svett och tårar. Omöjlig att sitta still till.

Sämsta låten: Jag har svårt för både Kent eller Bruce Springsteen, men förmodligen hamnar vad som helst med Patrik Isaksson här. Han är min största mardröm.

Bästa partyhiten: Slå mig inte, men Haiducci -Dragostea din tei är rätt rolig...

I min mp3 just nu: Mp3? Jaja, min mobil har en sån spelare. Och där har jag en låt. Snook - Kommer ifrån. Det räcker.

Och nu utmanar jag: Tja, det får bli systern. Som vanligt.

6 Comments:

Blogger S menar...

Hm...jag måste också erkänna att jag har svårt för Kent.

Så då är vi två.

;)

torsdag, oktober 05, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Två mot en. Hahahahaha!

torsdag, oktober 05, 2006  
Anonymous Anonym menar...

eller tre mot en. jag avskyr kent!

torsdag, oktober 05, 2006  
Anonymous Anonym menar...

r´n b är bra skit. kent har jag svårt för jag med. inte min grej.

fredag, oktober 06, 2006  
Blogger Linda menar...

Fem mot en :)

fredag, oktober 06, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Cicci, hej! Det var oväntat! Visste väl innerst inne att jag kunde lita på dig, förstås.

fredag, oktober 06, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home