fredag, oktober 06, 2006

Lill-krizans nya utefitta.

Häromdagen var jag på stan med min klasskompis John. Vi hade bestämt att vi skulle handla kläder ihop. John är från Kiruna och har jobbat som sotare, så det var en liten chansning från min sida.

Efter en halvtimme hade jag handlat skjorta och jeans och jacka för 6000. Och dessutom fått klä på John en massa fina kläder som han med skeptisk min köpte. Chansningen gick alltså....eh...ja...hem.

På vägen hem skuttade vi med våra stora och färglada påsar över kullerstenarna och i varje litet gathörn satt Roy Orbison och sjöng Pretty Woman och fåglarna kvittrade och vi kände oss snyggast i världen. Trots att vi inte bytt om än.

Och då såg jag den. I ett skyltfönster. Fullkomligheten.

Ett kortdrag senare hade jag plötsligt TVÅ svindyra jackor.

Oupps.

Snälla, snälla, snälla. Hjälp mig! Rädda mig! Säg att det var värt det!




















19 Comments:

Blogger S menar...

Den är assnygg. Verkligen. Klart det är värt det då. Stockholm behövre dig i den jackan.

Och 6000 kr. Plötsligt känns det helt okej att köpa stövlarna. Äntligen.

fredag, oktober 06, 2006  
Blogger Tessie menar...

Den var värt det:)
Du kan sova lugnt:p

(Fast jag kanske borde fråga vad du gav innan jag säger något haha:p)

fredag, oktober 06, 2006  
Blogger Tessie menar...

såg att du hade skrivit vad den kostade. Får skylla på att jag borde ligga och sova nu haha.
Fortfarande värt det:p

fredag, oktober 06, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Är det samma jacka på båda bilderna? Annars är jag rädd att du gjort en miss. Sorry.

lördag, oktober 07, 2006  
Blogger Lisa menar...

Lätt värt det.

lördag, oktober 07, 2006  
Blogger Torpan menar...

oOo, väldigt tjusig jacka - det var värt det! :)

lördag, oktober 07, 2006  
Blogger Sara menar...

Åter igen kan jag skylla på dig (förra gången handlade det om trisslotter och eventuella vinster). Nu kan jag med gott samvete handla och tänka på att det finns de (läs: du) som handlar för mer ;)
För övrigt så var jackan väldans snajsig. Klart värt pengarna.

lördag, oktober 07, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Åh, jag håller med er så himla mycket! Jag funderar på att strunta i dansen och gå storgatan upp och ner hela kvällen istället...

lördag, oktober 07, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Säger som meloday. Trodde vi skulle få se bild på bägge jackorna...

lördag, oktober 07, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Aoum!

lördag, oktober 07, 2006  
Blogger Lisa menar...

Psst! Gustav är avis och vill veta var du köpt den.

söndag, oktober 08, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Det säger jag inte! Men fråga i den där affären som säljer Cheap Monday precis vid t-banan på Götgatan. De kanske vet...

söndag, oktober 08, 2006  
Anonymous Anonym menar...

jättefin! den passar dig.

söndag, oktober 08, 2006  
Blogger Peppe menar...

Den jackan kommer att krossa många hjärtan.

måndag, oktober 09, 2006  
Blogger Johannes menar...

Hoho, grundlurad ;)

tisdag, oktober 10, 2006  
Blogger Mäjlin menar...

Sjukt snygg jacka. Och snygg kille i jackan också för den delen.

tisdag, oktober 10, 2006  
Blogger Jenny menar...

Insåg direkt att kommentarer till det här inlägget var direkt onödigt ;) Hoppas jackan är varm i alla fall!

tisdag, oktober 17, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Vad SNYGG du är!!! :-)

Men när kommer du tillbaka och hälsar på i min blogg?

tisdag, oktober 17, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Tjugo!

lördag, oktober 28, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home