onsdag, november 08, 2006

"Det var annorlunda på 70-talet. Då var korna lite mer najsiga..."

Okej, jag inser problemet. Hade också känt en viss oro i hans situation. Hur kan man göra en hel dags föreläsningar om miljölagstiftning rolig för en klass blivande brandmän?

Jag kan riktigt se hur miljöprofessorn vankade av och an hemma i sin sängkammare igår kväll med svetten pärlad i pannan, ständigt plågad av sin stora huvudvärk. Hur kan jag göra föreläsningen intressant? Hur ska jag få ungdomarna att lyssna?

Det kan inte ha varit lätt. Jag förstår honom.

Men det måste väl för helvete finnas bättre sätt än att klä ut sig till McGyver och använda ordet "najs" i var och varannan mening?!

5 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Det är inte lätt att vara pedagog ska du veta. Men jag lyckas ofta. Det beror på att levt så länge på denna jorden, som en elev sa.

onsdag, november 08, 2006  
Anonymous Anonym menar...

McGyver är väl inte fel? Han är ju nästan som en trollkarl, med en tändsticka och lite saliv som blir en bömb.

onsdag, november 08, 2006  
Blogger Lisa menar...

Man ska ALDRIG underskatta värdet i en McGyver. ALDRIG! Även om det bara är en blek kopia.

onsdag, november 08, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Tuggade han tuggummi, som han sedan byggde en helikopter av? Annars kan han dra.

torsdag, november 09, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Lena: Det är tydligt var jag fått min ödmjukhet ifrån. Duktig mamma!

Vargakvinnan: Jag vet, och jag gillar honom. Men står han framför dig i åtta timmar utan att trolla det minsta så blir man besviken.

Lisa: Du har kanske rätt. Men...läs ovan.

Lillmesen: Nej, han gjorde inget alls! Det var en ganska kass kopia, faktiskt.

fredag, november 17, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home