fredag, juni 01, 2007

-Jag SKA ha mormorbilen! Johan, snälla snälla SNÄLLA?!

Fick ett sorligt sms från min lillsyster i morse:

"Härmer utlyser jag nationell sorgedag. Vår älskade Twilight har gått i graven, och med sig tar hon en bit av mitt hjärta.
BÄÄÄ, sa hon!
Och jag grät."

Twilight ä... förlåt.. VAR min lillasysters käraste ägodel. En gul och rosthärjad Toyota Starlet av antik årsmodell som pojkvännen, för att bevisa sin kärlek, köpte till henne för ett antal år sedan. Precis en sån bil som mormor körde alla kusinerna till den långgrunda badsjön utanför Jönköping i när vi var små. Den gula Toyota Starlet som med sina av solen uppvärmda skinndetaljer på sätena gjorde det till en plåga att luta sin nybadade och nakna kropp mot ryggstödet när det var dags för hemfärd. Bilen med KEX på registreringskylten.

Twilight kan ha varit den sista solgula Starleten i livet.

Så, kära bil.

R.I.P.

5 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Du är så fin, kära bror.

fredag, juni 01, 2007  
Blogger Lisa menar...

Det är så SORGLIGT! Twilight som var så fin och snäll. När är begravningen?

fredag, juni 01, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Ett korrekt beslut har nog ,trots allt, fattats av Johan.
Gubbarna på Bilprovningen brukar bli måttligt imponerade av argument som: " men visst är hon söt" och "jag tänker bara köra lite lokalt runt hemmet"

Låt bilskrället dö , men låt minnena leva!

måndag, juni 04, 2007  
Blogger Peppe menar...

Jag beklagar i sorgen.

måndag, juni 04, 2007  
Blogger Unknown menar...

Kommer ihåg mormors lilla gula...lukten i den till och med.. det var en god bil..vill ha en sån..

tisdag, juni 05, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home