torsdag, oktober 12, 2006

Bättre än tippex.

Igår (läs någon morgon denna veckan, kan vara vilken som helst eftersom alla veckans timmar före klockan 12 flyter ihop till en enda stor degklump) gick jag som vanligt och satte mig i tv-soffan. Gröt och smörgåsar och kaffe framför nyhetsmorgon. Inslag om fifflande ministrar, som vanligt. Efter inslaget en allvarlig nyhetsuppläsare, som vanligt.

Men det är något som inte stämmer.

Under hakan på den allvarliga nyhetsuppläsaren sitter en gigantisk rosett. Minst 1,5 gånger 2 meter stor. Och väldigt lila och krussidullig.

Jag stirrar på rosetten och formulerar mina frågeställningar. Har hon trasslat in sig i gardinen i fikarummet? Är det ett jättesugmärke hon försöker dölja? Eller har hon tappat äggmackan på kavajen med kaviarsidan nedåt och knutit en rosett av Tengils utochin-vända slängkappa i ett desperat försök att täcka över fläcken?

En sak är säker.

Alla lösningar är inte bra lösningar.

4 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Hahahaha...fick ett skrattanfall nu när jag läste det med Tengils kappa...din blogg e en sight for sore eyes verkligen!
Trevlig helg!

fredag, oktober 13, 2006  
Anonymous Anonym menar...

haha. du skriver bra för övrigt.

lördag, oktober 14, 2006  
Anonymous Anonym menar...

På tal om nått helt annat...borde du inte ändra din presentation en aning..Tybbe Däla har väl inget med denna sida att göra längre? Eller?... Trevlig helg..usch fan e ju måndag imorgon igen..

söndag, oktober 15, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Sjuk humor gubben... men skön humor :D

söndag, oktober 15, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home