tisdag, oktober 10, 2006

Hit med lite kanyler och sprayfärg!

Som du vill, arga rövardotter. Jag ska sluta gotta mig åt alla mysiga kommentarer jag fick om min älskade jacka. Det är dags att skaka liv i bloggen igen.

Igår var jag ledig från skolan. Officiellt åtminstone. I själva verket satt jag hemma i Olofs (helt skitsnygga) lägenhet och skrev arbete hela dagen. Bara kort mat- och fikapaus och en lång löprunda som avslutning avbröt oss i pluggandet. Bra där.

På vägen hem satt jag på tunnelbanan och åt cashewnötter och äpple. Jag löste korsord och konstaterade att nu måste måste måste jag tvätta mina vita skor igen och skrev ett ord till i korsordspusslet och plötsligt såg jag det.

Fryshuset.

Enda sen jag var liten har jag känt en skräckblandad förtjusning inför fryshuset. Sett det framför mig som en jättestor gallerinklädd betonggryta som slevar ut gangsterkids på löpande band. Rebelliska skejtare och livsfarliga knarkare huller om buller. Och sprayfärg överallt. Lite farligt. Väldigt coolt.

Har till och med haft koll på vem Anders Karlberg är.

Tror aldrig jag blivit så beviken som när jag såg ett helt jävla vanligt fyrkantigt hus med en helt jävla vanlig röd neonskylt på sidan.

Fryshuset. My ass, alltså.

7 Comments:

Blogger S menar...

Arga Rövardotter. Komplimangernas konung.

Hehe. Det är för att vi små landsortskids har en lite förvrängd bild av fryshuset. Hade exakt samma känsla när jag åkte förbi och såg det första gången.
-Är det där fryshuset?
-Ja.
-DET Fryshuset?
-Finns bara ett.

Damn.

onsdag, oktober 11, 2006  
Blogger A. menar...

Haha...

Sveriges mest överskattade hus :-) Fast helt ärligt så reagerade jag på samma sätt när jag såg det första gången back in the 80's...

För övrigt vill jag veta hur det gick i löptestet. Slog du sprätten? :-)

onsdag, oktober 11, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Sandra: Du tog åt dig i alla fall. Bra! Och de som läst på sin Astrid Lindgren vet att du inte behöver lägga så stor vikt vid ordvalet. Det var mest lite kul.

A.: Jag tror ALLA reagerar så. Ska vi starta en namninsamling för en ombyggnad av fryshuset? Mer betong och galler, nu!
Angående löptestet var min tid bäst i ungefär en vecka. Sen fick jag vika mig. Föga oväntat, men väldigt irriterande...

onsdag, oktober 11, 2006  
Blogger S menar...

Vilken tur. =)

onsdag, oktober 11, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Ja det är sannerligen inget frostigt över det.

torsdag, oktober 12, 2006  
Blogger Peppe menar...

Från en sak till en annan. Jag länkade till dej. Du tillhör nu skaran MYCKET FINA och NOGA UTVALDA bloggar.

torsdag, oktober 12, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Åh, vilken lycka!

Det känns lite som när guldet blev till sand. Fast tvärtom.

torsdag, oktober 12, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home