lördag, oktober 21, 2006

Det man inte har i huvudet får man ha i...fickan?

Igår var vi ute och rumlade. Efter att ha genomlidit ett par timmar på ett trångt och stökigt ställe kom vi till slut ut på trottoaren och kunde börja jakten på taxi. Efter ungefär sju sekunder upptäcker jag till min stora fasa att mobilen är borta. (Ja, vi är släkt min syster och jag.) Jag övertalar vakten att få komma in igen och börjar leta på golvet där vi hållt oss under större delen av kvällen. Inget resultat. Jag frågar i baren och nej, de hade inte fått in någon mobil. På vägen ut kollar jag för säkerhets skull i samma bar men med en annan servitris. Det gjorde jag rätt i. Efter en kort beskrivning av min smått pinsamma bakgrundsbild får jag ut min kära telefon och kvittrar något tacksamt till den söta servitrisen. Sen åker vi hem.

Vi utnyttjar den korta promenaden från parkeringen till våra rum till att utvärdera kvällen. Jag konstaterar att det hade varit jäkligt irriterande att behöva köpa ny telefon och bli av med alla nummer en andra gång på kort tid. Man ska minsann vara noga med att hålla ordning på sina saker. Sen kramar jag min älskling i jackfickan och säger godnatt till mina vänner. Sparkar av mig mina skor och plockar upp nyck....

Nyckeln!?

Resten av natten tillbringar jag på golvet utanför min dörr med min hoprullade jacka som kudde.

Vad drar vi för lärdom av detta?

Ha alltid en sovsäck på hatthyllan. Eller nåt...

9 Comments:

Blogger Lisa menar...

Å, fy farao vad jobbigt. Min "jagtapparbortminannycklarhelg" i somras var min värsta helg någonsin. Mycket värre än telefonen. Men det är jäkligt jobbigt det där med alla försvunna nummer. Jag kan typ två nummer utantill. Hem till mor&far och gustavs mobil. Resten är blankt. Crap. Fast man får ju köpa en ny snygg. Det är lite kul.

söndag, oktober 22, 2006  
Blogger Vanja menar...

Se det från den positiva sidan! Det är sånt här man gärna vill läsa i en blogg... Tänk om du bara hade kunnat skriva... "jahaja... jo men så att..." Trist va? ;)

söndag, oktober 22, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Packade människor på krogen brukar dessutom visa noll förståelse för att man faktiskt håller på med nåt skitviktigt: typ som att leta efter nycklar. Det är då man känner att man vill skada...

söndag, oktober 22, 2006  
Anonymous Anonym menar...

haha.. ja nu vet du hur uteliggarna har det.. haha

söndag, oktober 22, 2006  
Blogger Jenny menar...

Du hade ju kunnat ringa så hade du fått sova på min soffa! Stackare! Du får köpa minnessnöre till nycklarna å mobilen så de alltid hänger fast i dina kläder =)

söndag, oktober 22, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Lisa: I see your point, syster. Men om man bortser från att jag tappat bort en mobil, mina nycklar och (idag) en dyr tröja så har jag varit en riktigt ordentlig pojke i helgen.

Vanja: Du har rätt. Låg faktiskt och formulerade inlägget där på hallgolvet. Inget ont utan att det för något gott med sig!

Dum: Som väl är hade stället mer eller mindre tömts på folk när jag letade så jag slapp använda armbågarna.

Emma: Nja. Jag hade åtminstone tak över huvudet och tillgång till dusch och toalett. Så det var en uteliggare light jag testade.

Tiffany!: Ädelt av dig! Jag har just insett att de där färgglada "telefonsladdarna" man hade mellan byxorna och nycklarna på mellanstadiet faktiskt uppfyllde en funktion. Var köper jag en sån?

söndag, oktober 22, 2006  
Anonymous Anonym menar...

silverfisken tycker vi väl alla om? :)

söndag, oktober 22, 2006  
Blogger Jenny menar...

Hmm, jag tror att de flesta nyckelmakare (heter det så?) fortfarande säljer sånna där nyckelsnurrgrejer i neonfärger. Skynda iväg och köp! =)

måndag, oktober 23, 2006  
Blogger malin menar...

Vore jag en sån där vidrig hurtbulle med samtalskort i fickan skulle jag säga "En olycka kommer sällan ensam" och hötta med pekfingret. Istället säger jag: HAHAHAHAHA!

(...och ett "hoppas det löste sej" =))

fredag, oktober 27, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home