måndag, oktober 16, 2006

Min pappa är negerkung.

Okej. De senaste dagarna har fått mig att fundera lite. Vända och vrida på saker, ni vet.

Analysera.

Om man bortser från ett antal fräckisar i gymmet, några morgontrötta muttranden och ett seminarium om risker i samhället ser jag ett mönster. I stort sett allt jag sagt den senaste veckan har slutat med en parallell till Astrid Lindgren. Eller åtminstone ett citat från någon av hennes figurer. Om jag håller redovisning, skriver i min blogg, kommenterar vädret eller bara är allmänt trevlig spelar mindre roll. Allt handlar om Astrid.

Höjdpunkten var när jag fick hålla händerna ut från huvudet som röda flätor À la Pippi och förundrat utbrista "Oj, det snöööar!" när min kompis John viftade bort lite mjäll från sin axel. Då njöt jag.

Och slutanalysen?

Jag måste haft en väldigt bra uppväxt.

11 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Kul att höra Petter!
Kittlar dödsskönt i kistan faktiskt.

måndag, oktober 16, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Haha. Jag brukar också köra Astrid-citat. Ibland kommer det automatiskt eftersom man är smålänning. "En sockedrecka te!"

måndag, oktober 16, 2006  
Blogger Jenny menar...

Så fort Astrid kommer upp så tänker jag mest på Tommys skratt i Pippifilmerna.

http://www.youtube.com/watch?v=TJ01iVKQm8k

Tydligen är han väldigt lycklig!

tisdag, oktober 17, 2006  
Blogger S menar...

Underbart. Jag och mina kompisar har fastnat lite mer i just Saltkråkan. Varför vet jag inte. Det är absolut inte för att jag påminner om Tjorven när jag har sydväst. Sådetså.

tisdag, oktober 17, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Negerkungen: Jag vill bara påpeka att Baloo inte har någon som helst anknytning till Astrid Lindgren. Eller, har han det?

Lisa: I love you to, babe.

Ida: Mmm, när jag blir stor ska jag ha ett eget sockerdrickaträd i min trädgård.

Tiffany!: Min dumma skoldator låter mig inte höra grabben. Men att han är lycklig betvivlar jag inte. Han har en söt lillasyster, är kompis med världens starkaste brud och får äta hur mycket godis han vill för andras pengar.

Sandra: Saltkråkan är fantastiskt på många sätt. Men personligen har jag lite svårt för den där Tjorven. En störig liten sockergris som inte är gullig någonstans. Stackars Båtsman...

tisdag, oktober 17, 2006  
Blogger Jenny menar...

Haha, det var väl kanske sämsta anledningen att titta på idol ;). Tror nog egentligen att du har det bättre i ditt eget utseende än Eric, och måste man titta på ett uselt program för att bli kär i någon? Då har jag använt helt fel taktik!

Men jag tror inte att jag var tjejen som du läste om för 1000 år sedan. Jag har inte lovat något om nåt jobb, tycker inte att jag nehöver det eftersom jag fortfarande pluggar ;). Och jag har egentligen inte lovat nåt om mitt singelliv. Det är bara "Stacy" som har!

tisdag, oktober 17, 2006  
Anonymous Anonym menar...

din blogg är kanon! keep going! ler alltid stort när jag läser dina inlägg!

tisdag, oktober 17, 2006  
Blogger Jenny menar...

I min lilla värld betyder nehöver behöver. Kanske behöver förtydligas för andra... ;)

tisdag, oktober 17, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Men hallå! Vad tror du det är som kittlar i Baloos stora kagge?
Sockedrecka så klart!

tisdag, oktober 17, 2006  
Anonymous Anonym menar...

pilutta dig

onsdag, oktober 18, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Hej bror. Du är bra. Nu ska jag gå ut i regnet, så det är bäst för mig att jag inte glömmer WEGNWOCKEN! Muahaha. Ps. Häftigt med en pappa som både är negerkung och rövarhövding. Ds.

onsdag, oktober 18, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home