onsdag, oktober 18, 2006

Och hon älskade dem alla.

Det sitter en kvinna vid datorn bredvid min. Hon skriver arbete. Det stånkas och stönas och svärs över datorjäveln och ord som inte vill hoppa upp där de ska vara och hon är helt tokig. Hennes telefon ringer och får en utskällning för att den inte förstår att den är svår att få upp ur skitfickan utan bara fortsätter ringa trots att hon faktiskt försöker plocka upp den. Och hennes man är en skit han också som inte kan strunta i innebandyträningen och laga mat till henne när hon ska plugga och hon säger (läs skriker hysteriskt så att hela bibblan lyfter från marken) att hon är på väg att freaka ut.

På väg?!

Nyss använde hon uttrycket "då kommer väl de att skrika bakut också...men jaja..." med uppgiven röst.

Och så var min dag gjord.

5 Comments:

Blogger S menar...

Hehehe!

Tror jag ska börja använda det uttrycket, bara för att se hur folk kommer reagera. Kanske ska ha med det i min examensuppsats också för att lätta upp det hela lite.

onsdag, oktober 18, 2006  
Blogger Jenny menar...

Oj, härlig karaktär. Jag kan inte låta bli att förundras över vad som kan få en människa att bli sådär hysterisk så man släpper på alla inlärda sociala normer man annars lever efter...! Undrar hur det känns....?

onsdag, oktober 18, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Haha.. ja vad kan man säga.. alla behöver vi lite spänning i livet, om inte min så nån annans.. alltid lika kul >.< det stämmer.. kram emma

onsdag, oktober 18, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Sandra: Ja, utmärkt idé! Jag kan fråga henne om fler tips nästa gång jag ser henne. Din uppsats kommer att bli världens roligaste!

Tiffany!: Jag undrar också. Men om jag ska vara ärlig tvivlar jag starkt på att hon hade några invanda sociala normer att släppa på. Hon var som ett litet enmanstivoli...

Emma: Hon var rolig i början, men till slut fick jag nog och gick därifrån.

torsdag, oktober 19, 2006  
Blogger Linda menar...

Kinderägg...finns det i fler länder än Sverige???

lördag, oktober 21, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home