torsdag, oktober 19, 2006

Om kinderägg, Hotelldöden och färgglada machesterbyxor.

Jag har blivit utmanad igen. Av Stövelkvinnan. Jag svarar så ärligt jag vågar.

A is for age: 24
B is for booze of choice: Öl eller rött vin. Eller ja, allt utom lime-drinkar.
C is for career: Jag utbildar mig just nu till brandman och är sjukt nöjd med min tillvaro. Ser fram emot en karriär inom operativ räddningstjänst.
D is for your dad's name: Som sagt, han heter Bo. Bjär Bo.
E is for essential items to bring to a party: Ett kinderägg till värden, en påse dricka till mig och ett par nya moves för publiken.
F is for favourite song at the moment: "Sjörövarfabbe farfars far..."
G is for favourite game: Fotboll. Fotboll. Fotboll. Men ryska posten är också roligt. Det var dock ett tag sen senast...
H is for home town: Jag är uppväxt i de smålänska skogarna. Först Ingelstad, sen Säljeryd.
I is for instruments you play: Jag spelar gitarr och kan låta riktigt proffsig vid ett piano. Åtminstone i en halv minut.
J is for jam or jelly you like: Jordnötssmör räknas nog hit, va? Gott.
K is for kids: Barn är kul. Barn är söta. Barn gör mig pirrig i magen (på rätt sätt). Jag vill ha såna. Helst en liten son som ligger och dreglar på mitt bröst när jag läser bok i soffan. Om några år alltså.
L is for living arrangements: Jag lever under en jättekossa jag kallar Hotelldöden. Hon är elak och dum och härskar över en studentkorridor i Rosersberg. MIN korridor.
M is for mother's name: Lena.
N is for name of your crush: Det trodde ni va?!
O is for overnight hospital stays: Inga.
P is for phobias: Ormar och råttor och färgglada manchesterbyxor.
Q is for quotes you like: "All the things you wish you could be, that's me. I look like you wanna look, I fuck like you'd like to fuck. I am smart, capable and most importantly, I am free, in all the ways that you're not." - Tyler Durden i filmen Fight Club. Sånt skulle jag också vilja tänka när jag möter mina klasskompisar. Fatta coolt!
R is for relationship that lasted the longest: Fem år. (Hej Sofia! Jag vet att du smygläser.)
S is for sartorial style [ung; hur går du klädd]: Jag har konstaterat att en människa bör kunna variera sin stil från dag till dag. Det kan jag. Ibland är jag snygg, ibland är jag ful. Oftast i slitna jeans, dock.
T is for time you wake up: 07.00. Sen snooze till 07.15. Helgerna varierar kraftigt.
U is for underwear: Oftast. Just nu gröna och guldiga, tror jag.
V is for vegetables you love: Broccoli och morötter.
W is for weekend plans: Jag är ledig imorgon fredag, så min helg är TRE dagar lång. Lyxigt värre. Fredagen består av löpning, plugg, shoppingrunda, boxningsträning, bastubad och utgång. I den ordningen. Lördagen och söndagen får det bli vad det blir av.
X is for x-rays you've had: Tusen miljoner olika tandoperationer har bidragit till tusen miljoner olika röntgenbilder. Sen har stortån fått vara med på ett par foton också.
Y is for yummy food you make: Jag är en jävel på att göra snygga och goda smörgåsar. Och en fantastisk jordgubbssås.
Z is for zodiac sign: Fisk.
Å är åt dem du vill skicka listan vidare till: Åååå, jag är så feg! Det får bli min himla syster som vanligt. Men nästa gång looovar jag att välja någon annan.
Ä är för älsklingstrend: Hmmm, svår fråga. Men att gymmet börjar ge resultat är en bra trend.
Ö är för en önskan just nu: Jag önskar att fler ministrar hittar på bus. Och att det händer något spännande på lördag, trots att den ser tråkig och tom ut just nu. Sen hoppas jag såååå att Öster klarar sig kvar i allsvenskan.

5 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Vadå i smyg? Kommenterar ju var och varannan dag! Eller, nu var det i och för sig ett tag sedan, men ändå!

torsdag, oktober 19, 2006  
Blogger Lisa menar...

Utmaningen accepterad.

torsdag, oktober 19, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Soffie: Jag säger ju det! I början var du flitig, men på senare tid smyger du mest. Men tro inte att jag inte anar något...

Fisa: Utmaningen accepterad. Uppfattat. Klart slut.

fredag, oktober 20, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Ok då, jag erkänner. Jag är en smygare, men jag är grymt stolt över det. Inte alla som passar som smygare...

fredag, oktober 20, 2006  
Anonymous Anonym menar...

du verkar ju vara rena drömkillen du...mjum!

fredag, oktober 20, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home